Trekkspill-tvillingene

av (forfatter) og Levi Henriksen (oppleser).

Lydbokforl. 2009 CD

På palmesøndag finner Sofus Bergimellom et hodeløst lik av den rikeste mannen i bygda. Det går ikke lang tid før den ene av trekkspilltvillingene, Mons Viksand, blir mistenkt for drapet. Sofus ønsker å finne den ansvarlige, og sammen med den andre trekkspilltvillingen og en kvinne han ikke har sett på årevis, forsøker de å løse gåten. Boka er tilrettelagt med enkel tekst.

Lettlestbok for voksne som lydbok. For alle som ønsker en lydbok med rolig lesefart. Det var palmesøndag. Snøen lå råtten på Skogli. Skogli var fortsatt søvnig. Så hadde Sofus Bergimellom funnet et hodeløst lik. Det neste var at hodet til liket hadde funnet Sofus. Dette var en detektime fra virkeligheten, en detektime med han sjøl i hovedrollen.

Forlag Lydbokforl.

Utgivelsesår 2009

Format CD

Omtalt sted Hedmark

Vi leter etter: Bøker som utelukker overdreven benyttelse av avansert vokabular og innfløkte setningsstrukturer som i gal kontekst reduserer leserens evne til å følge med i historien.

Vi i Leser søker bok jobber nå med å lage en liste over de 100 beste overkommelige bøkene på norsk. Målet er å gi leseuvante en god inngangsport til litteraturen med gode og overkommelige bøker. Med dette ønsker vi å gi nye lesere gode litteraturopplevelser som åpner opp for videre lesing. Har du forslag til bøker tas det imot med stor takk. Vi vil gjerne også ha innspill på lista slik den er i dag.

Lista inneholder skjønnlitteratur, faglitteratur, tegneserier og bøker for de som er nye i Norge.

Her er noen kriterier for bøkene vi leter etter:

1. Korte setninger.

2. Korte bøker.

3. Ord de fleste kjenner til.

4. Behagelig grafisk oppsett – passe stor skrift, nok luft

5. Korte kapitler og avsnitt.

• "Den aller siste mohikaner" av Levi Henriksen
  • "Den røde enke" av Stein Riverton
  • "Herfra til Rockaway beach - en musikalsk rundreise fra Lapp-Lisa til Ramones" av Levi Henriksen
  • "Lukten av propan om morgenen" av Levi Henriksen
  • "De siste meterne hjem - 31 fortellinger om å være far" av Levi Henriksen