Traktaten

skyggen

Kagge 2011 Innbundet

To personer dør under mystiske omstendigheter. En ukjent aktør, Skyggen, synes å være en forbindelse mellom sakene. Politimannen Arve Meyer ser etter hvert et mønster han helst ikke vil tro på. Har noen klart å infiltrere embetsverket i Olje- og energidepartementet? Dette er den andre boka i en trilogi.

En ansatt i statsbedriften Gassco faller i sjøen og drukner under en fisketur. Var det en ulykke? En mann blir funnet død i bilen sin i Langesund. Døde han av hjertesvikt? Norge og Storbritannia forhandler om en grensetraktat. Oljeselskapene ønsker større innflytelse i utbyggingssaker og manipulerer forhandlingene. En ukjent aktør - Skyggen - synes å være en forbindelse mellom sakene. Politimannen Arve Meyer ser etter hvert et mønster han helst ikke vil tro på. Har noen klart å infiltrere embedsverket i Olje- og energidepartementet? Dette er bok nummer 2 i trilogien Traktaten.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2011

Genre Thriller

Meget bra oppfølger av bok nr 1. Spenning hele tiden. Bok nr 2 avslutter også bedre enn bok nr 1. Bra, Hogne!

I grenselandet mellom dokumentar og fiksjon.

• "Traktaten - hevneren" av Hogne Hongset
  • "Traktaten - varsleren" av Hogne Hongset