Thorsens beste

Gyldendal 2000 Innbundet

Boka inneholder kåserier fra bøkene Humringstimen, Kvisetid, Og bakom suser rørene, Høytid og fest, Tanker i opplag, Ferie, du lissom!, Sportsidioten og Velbekomme!

Til glede for alle Øyvind Thorsen-fans, og dem er det mange av, er det her laget et utvalg av forfatterens tekster, hentet fra de ni bøkene han til nå har utgitt. Øyvind Thorsen har et velkjent skrått og humoristisk blikk på stort og smått i den verden vi alle er en del av, enten det dreier seg om ferie og fritidssysler, naboskap på godt og vondt eller nordmenns forhold til sport og helsekost. Kritikerne har kalt ham både "uimotståelig" og "underholdende", men de har også advart leserne: "Tro ikke at han er uskyldig." Øyvind Thorsen (f. 1943), tidligere journalist i Vestfold Arbeiderblad og Aftenposten, nå frilanser, radiokåsør, petitskribent i Aftenposten under signaturen vito og forfatter av revytekster, filmmanus og bøker.

Utgivelsesår 2000

ISBN13 9788205275478

EAN 9788205275478

Genre Humor

Det er ikke sikkert at verdensrommet er så stort, det kan hende at det er vi som er så små.

Bendelormen utryddet, nå står bokormen for tur.

I gamle dager satt fuglene i trærne og sang, nå står de og henger utafor gatekjøkkenet.

• "Vitos lille hvite - hvori opptatt elleve taler på Rimi og tre på Prix" av Øyvind Thorsen
  • "Sportsidioten" av Øyvind Thorsen
  • "For dem som har ledd en stund - helse i hver side" av Øyvind Thorsen