Strategisk kompetansestyring

av (redaktør).

Fagbokforlaget 1997 Heftet

Boka presenterer et rammeverk for strategisk kompetansestyring i organisasjoner. Den tar for seg kompetanseplanlegging, kompetansetiltak, evaluering og oppfølging. Boka retter seg mot studenter på universitets- og høyskolenivå, samt alle som arbeider med personalledelse og kompetanseutvikling i organisasjoner. Har litteraturliste og stikkordregister.

Satsing på kompetanse blir stadig viktigere for virksomheter både i privat og offentlig sektor. For at investeringer i kompetanse skal gi de ønskede resultater, er det viktig å utvikle en helhetlig kompetansestrategi, og at arbeidet med kompetansestyring utgjør en kontinuerlig prosess. I denne boken presenteres et rammeverk for strategisk kompetansestyring i organisasjoner. Boken er delt inn i fire hoveddeler: Introduksjon Kompetanseplanlegging Kompetansetiltak Evaluering og oppfølging Boken retter seg mot studenter på univeristets- og høyskolenivå, og de som i sitt arbeid er opptatt av å forstå hvordan kompetanse kan utvikles og styres. Boken har bidrag av Rolv Petter Amdam, Øyvind Martinsen og Erik Juel. Linda Lai er dr.oecon og førsteamanuensis ved Handelshøyskolen BI, der hun er knyttet til Senter for organisasjonspsykologi. Hun har tidligere vært gjesteprofessor i organisasjonsadferd ved University of Illinois, og hun har publisert flere internasjonale artikler innen beslutningsadferd og organisasjonspsykologi.

Forlag Fagbokforlaget

Utgivelsesår 1997