Steinfjes

av (forfatter), Charlotte Pardi (illustratør) og Jørn Roeim (oversetter).

Kagge 2019 Innbundet

Ellevill hyllest til fantasien!

Mammaen til Lulu er frisør og klipper de samme frisyrene hele tiden. Faren har det alltid travelt, og forsvinner ut av huset med skjorte og slips hver dag for å ha møte med kommunen. Og lillebroren Morgan, som Lulu trodde det skulle bli så gøy med, er bare en siklende unge som ikke kan noen ting. Det er ikke mye morsomt å være Lulu. I hvert fall ikke før den dagen hun finner steinen Steinfjes. Med den i hånden går alt hun ønsker seg i oppfyllelse. Plutselig får alle damene i byen de mest vanvittige puddelfrisyrer, og faren kjører motorsykkel og går på jobb i shorts og hawaiiskjorte. Morgan prater som en foss, og banner som en bryggesjauer. Nå er ingenting kjedelig lenger. Men hva gjør man egentlig når superhelten fra de kortene bestevennen Otto samler på står foran dem høyst levende med skjold og lysende øyne - og er to og en halv meter høy?

"Steinfjes" er første bok i en ny høytlesningsserie som har tatt både danske lesere og anmeldere med storm. De fleste barn tenker «hvis bare det hadde vært sånn, eller hvis bare dette hadde skjedd!» Her skjer det.

Forlag Kagge

Utgivelsesår 2019

Serie Steinfjes (1)

• "Viktor" av Katarina von Bredow
  • "Leo" av Katarina von Bredow
  • "Elven" av Anna Fiske
  • "Nattafortellinger for rebelske jenter - 100 fortellinger om ekstraordinære kvinner" av Elena Favilli
  • "Annenhver uke" av Heidi Linde
  • "Ser du dette? - roman" av Sigrid Agnethe Hansen