Spøkelsesmorderen

2000 Innbundet

Noe er galt ved Den Nationale Scene i Bergen. Den gamle vaktmesteren Antonio Rosetti hører merkelige lyder på teateret om natten. En vaskehjelp dør i en kjellertrapp. Like etter blir Antonio sporløst borte. Freddy og Daniel bestemmer seg for å finne ut hva som har skjedd. Har lydene på teateret noe med Antonios forsvinning å gjøre? De må kjempe mot farlige krefter, og hvem er det egentlig som står bak? Mennesker av kjøtt og blod eller helt andre krefter?

Tøffe detektivjenter på nytt oppdrag Freddy (egentlig Frederikke) og Danielle er hobbydetektiver. Vi har møtt dem tidligere, i boken 'Melding fra en morder' fra 1997. Denne gangen er vi også i Bergen, hvor det skjer underlige ting på Den Nationale Scene. Personer blir drept eller forsvinner, og mystiske lyder høres om kvelden og natten. Freddy har en egen interesse av å finne ut hva som er skjedd med vaktmesteren Antonio, som er som en bestefar for henne. Samtidig får hun og Danielle et oppdrag av Mølla, som lurer på hvorfor skuespillerfaren hennes oppfører seg så rart for tiden. Freddy og Danielle kaster seg ut i det, og som om de ikke har nok med mysteriet, må de også hanskes med førstebetjent Flesners nevøer, som slett ikke vil at jentene skal løse gåten ...

Utgivelsesår 2000

Serie 10:12

Genre Spenning

Omtalt sted Bergen

Her er noen bøker for de som ikke helt er ungdom enda, men heller ikke barn. Dette er bøker jeg likte godt da jeg var på den aldren, og jeg vil anbefale dem for jenter i rundt 10 til 12 års alderen. Alle er skjønnlitterære bøker, og etter min smak, veldig kjekke å lese. Et par av dem er første bok i en serie, og jeg anbefaler å lese hele serien! Noen av bøkene er kanskje for gutter også, men det er litt vanskelig for meg å si siden jeg selv er jente. Bør leses!

• "Roald Dahls Georgs magiske eksperimenter" av Barry Hutchinson
  • "Charlie og sjokoladefabrikken" av Roald Dahl