Soga om Fridtjov den frøkne

av (oversetter).

Skald 2013 Innbundet

Denne nye omsetjinga av soga om Fridtjov den frøkne er basert på ei av dei opphavlege norrøne handskriftene og førd i pennen av Jon Fosse.
Soga handlar om Fridtjov frå Framnes og hans kjærleik til Ingebjørg, dottera til kong Bele. Etter at kongen døde, kjem Fridtjov og brørne til Ingebjørg i krangel. Brørne er i mot eit bryllaup mellom Ingebjørg og Fridtjov. Dei driv Fridtjov frå garden og gifter etter kvart systera bort til den mange tiår eldre kong Ring. Men Fridtjov er klok og får til slutt både Ingebjørg og kong Ring sitt store rike.
Dette er ei underhaldande og lettlesen soga, som samstundes gir godt innsyn i både tru, skikkar og mentalitet i vikingtida.
Soga er i dag omsett til dei fleste europeiske språka, og den er i dag i langt større grad kjend i utlandet enn den er i Noreg. Denne nye omsetjinga skal bidra til å gjere soga kjent igjen i heimlandet Noreg, og den bør finst i alle norske heim.

Forlag Skald

Utgivelsesår 2013

ISBN13 9788279592051

EAN 9788279592051

Genre Klassisk litteratur

Omtalt tid 1300-tallet

Sagakulturen i Norden er større enn mange er klar over. Og grunnen til dette er at desse ofte ikkje er tilgjengelege. Det vil seie dei er der, og dei kan lånast på biblioteket, men få veit om dei og at dei går å lese.

Difor er det viktig at Jon Fosse no gjer denne verdskjende (faktisk!) soga meir tilgjengeleg. Og utan å ha lese verken originalen eller tidlegare omsettingar, må eg seie han har gjort ein god jobb.

Språket er moderne samstundes som Fosse held i hevd språktradisjonen som sagaen opprinneleg er skriven i. Dette gjeld og for forteljarstilen, som jo for saga flest er, sett med moderne augene, lettare spesiell. Men i Fosse si språkdrakt vert det lettlest og lett forståeleg.

Når det kjem til sjølve historia bak det heile er den ganske fengande. Fridtjov får ikkje si Ingebjørg, av di dei slemme brørne hennar nektar dei å gifte seg. So litt slåsting, lyging og brenning av gardar, før Fridtjov får si Ingebjørg alikavel. Men ein slutt som er Hollywood verdig. God underhaldning altso.

Sett med moderne auge skulle ein kanskje ynskt seg litt meir detaljar, men slik er sagastilen. Ikkje alt vert fortalt - vinden ruskar aldri i håret og dei store elskovsscenene uteblir, men om lesaren saknar dette kan ein jo ta fantasien til hjelp.

Boka er rett og slett ei lita perle på mange plan - utsjåandemessig (stilrein og fin), språkmessig og historiemessig (både når det kjem til sjølve forteljinga og det historiske ein kan lese frå teksten).

I hyllene mine finst der ein del bøker som nesten - men berre nesten - eg er åleine om å ha. Lurer ofte på kvifor.....Og nokre av dei burde kanskje fleire hatt gleda av??

Vinterferie på hytta, og leser gamle aviser. «På nattbordet» i DN dukker Jon Fosse opp, og jeg konstaterer at der er jeg helt blank! Så hva velger jeg da fra et rikholdig forfatterskap? Jo da, flere titler med hunder. I tillegg til bøker er hunder en av mine største lidenskaper.
– Og hver sommer er vi en tur på Vestlandet, og har spist moreller og funnet geocacher ved foten av Fridtjov den frøkne, så nå har jeg en Fosse-plan!

• "En julefortelling" av Charles Dickens
  • "Sommerboken" av Tove Jansson