Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Artikkelsamling av originale og klassiske tekster i didaktikk. Tekstene skal belyse sentrale problemer som utvikling av kriterier for kvalitet i lærerutdannelsen og dialog mellom kunnskapsinnholdet i skolen og pedagogikken som fag. Bidragsytere er John Dewey, Jerome Bruner, Wolfgang Klafki, Ralph Tyler, Lev Vygotsky og Elliot Eisner. Med biografier.
Omtale fra forlaget
Artikkelsamling av originale og klassiske tekster i didaktikk. Tekstene skal belyse sentrale problemer som utvikling av kriterier for kvalitet i lærerutdannelsen og dialog mellom kunnskapsinnholdet i skolen og pedagogikken som fag. Bidragsytere er John Dewey, Jerome Bruner, Wolfgang Klafki, Ralph Tyler, Lev Vygotsky og Elliot Eisner. Med biografier.
Forlag Ad Notam Gyldendal
Utgivelsesår 1996
Format Heftet
ISBN13 9788241706479
EAN 9788241706479
Språk Bokmål
Sider 260
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Med tekster av John Dewey, Jerome Bruner, Wolfgang Klafki og Lev Vygotsky. Det snakkes om verdien av struktur og den kategoriale dannelsen. Vel verdt å lese uavhengig av yrke eller sosiokulturell status.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket11 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket