Siste stikk

av (forfatter), Jeff Kinney (illustratør) og Hege Mehren (oversetter).

Gyldendal 2010 Innbundet

Gregs far kommer stadig med forslag om maskuline aktiviteter som skal gjøre Greg til et skikkelig mannfolk. Greg tar det ikke så alvorlig før han skjønner at faren har tenkt å melde ham inn på en militærskole,

Hold deg fast og spenn sikkerhetsbeltene: Pinglen Greg er tilbake!

Det er bare å innse det: Greg Heffley er en pingle. Og fornøyd med det. Det gjelder bare å få faren til å skjønne det også!Faren er nemlig overbevist om at det er mulig å gjøre et skikkelig mannfolk av Greg. Derfor kommer han stadig med forslag om diverse maskuline aktiviteter som skal få skikk på avkommet.Greg er selvfølgelig helt uanfektet av alt dette. Det vil si ? helt til han skjønner at faren har planer om å melde ham på en slags militærskole. Kanskje på tide å ? gjøre noe?? Startet som tegneseriestriper på Internett.? Tredje bok i en serie.? Internasjonal suksess; oversatt til 43 språk.? Bøker til å le HØYT av.? Treffer målgruppa så det suser.? Fantastisk treffsikre og morsomme tegninger, og episodiske, korte kapitler.? Første bok er filmatisert, og kommer snart, med stor ståhei, til en kino nær deg.For sin innsats for å gjøre lesevegrere til bokelskere, har Time Magazine kåret Jeff Kinney til én av de hundre mest innflytelsesrike personer i verden i 2009.«Kinneys treffsikre humor og den uslåelige kombinasjonen av tørrvittig tekst og tegneserieillustrasjoner er en sikker vinner. Vi vil ha mer!» Publisher?s Weekly (Starred Review)

ISBN13 9788205397101

EAN 9788205397101

Serie En pingles dagbok (3)

Genre Humor

En god bok, selvom den fort blir litt for enkel. Boken passer best for barn og unge tenåringer.

• "Brakkesyke" av Jeff Kinney
  • "Gode, gamle dager" av Jeff Kinney
  • "Rodrick ruler" av Jeff Kinney
  • "En pingles dagbok - Greg Heffleys dagbok" av Jeff Kinney
  • "Nedtegnelser fra en populær partyjente - NOT!" av Rachel Renée Russell
  • "Absolutt ukyssa - NB: Dette er IKKE en klissete kjærlighetshistorie!!!" av Nina Elisabeth Grøntvedt