Rodrick ruler

av (forfatter), Jeff Kinney (illustratør) og Isak Rogde (oversetter).

Gyldendal 2010 Innbundet

Skolen starter igjen etter sommerferien og Greg Heffley gjør alt han kan for å legge de tre siste månedene bak seg, spesielt én av dem. Uheldigvis har storebroren Rodrick full oversikt over det han prøver å kaste et glemselens slør over.

Hold dere fast, og spenn setebeltene! Andre bok i en serie som snart er like stor som Twilight-sagaen internasjonalt!

Hva du enn gjør, ikke spør Greg Heffley om hva han gjorde i sommerferien. Han kommer aldri i verden til å svare på det.Da skolen starter igjen etter ferien, gjør Greg sitt beste for å legge de siste tre månedene bak seg ? spesielt én av dem. Uheldigvis for Greg har Rodrick, storebroren fra helvete, full oversikt over det Greg prøver å kaste et glemselens slør over. Og hemmeligheter har en lei tendens til å komme på avveie, spesielt når en dagbok er involvert!Wimpy Kid-bøkene startet som tegneseriestriper på Internett. Etter hvert så de dagens lys i bokform i 2007. Og siden har det tatt helt av. Bøkene ligger kontinuerlig på amerikanske bestselgerlister, hakk i hæl med Twilight-bøkene, og er oversatt til 39 språk.Det morsomste vi har lest på år og dag. Ingen kan unngå å le høyt!Treffer målgruppa så det suser.Høy grad av gjenkjennelse.Fantastisk treffsikre og morsomme tegninger, og episodiske, korte kapitler.Disse bøkene tar ordet vegrer ut av begrepet lesevegrer. «Lesevegrere er egentlig bare unger som har mange underholdningstilbud,» sier forfatteren. «Internett, TV, dataspill ? de skjønner ikke at det kan være gøy å lese også!»For sin innsats for å gjøre lesevegrere til bokelskere, har Time Magazine kåret Jaff Kinney til én av de hundre mest innflytelsesrike personer i USA i 2009."Kinneys treffsikre humor og den uslåelige kombinasjonen av tørrvittig tekst og tegneserieillustrasjoner er en sikker vinner. Vi vil ha mer!" Publisher's Weekly (starred review)

ISBN13 9788205397095

EAN 9788205397095

Serie En pingles dagbok (2)

Genre Humor

En god bok, selvom den fort blir litt for enkel. Boken passer best for barn og unge tenåringer.

Rodrick ruler
Denne boken handler mere om hvordan Rodrick (storebroren til Greg) plager og mobber Greg. Men kan de også være venner? Les boken og se.
Min mening
Boken var veldig morsom fordi det var morsomt å se ossen Rodrick plaget Greg. Terningkast 5

hvorfor leser dere prøv å se på gogoanime, det er litt mye cosplay men bare ignorer dem, Bøker er for tapere

en pingles dagbok er en spennende! du for høre om en gutt som heter greg og om livet i familien hans!
greg har en venn han heter rowly! han er en god venn men i den grønn de uvenner hva skal di gjøre det får du vite når du leser den!!!

• "Siste stikk" av Jeff Kinney
  • "Hundedager" av Jeff Kinney