Sharpes tiger

Richard Sharpe og beleiringen av Seringapatam, 1799

av (forfatter) og Christer D. Daatland (oversetter).

Symbolon 2007 Innbundet

Året er 1799 og i denne boken møter vi en ung engelsk soldat som begynner sin militære karriere i Mysore i Sør India. Han beordres til å være med på beleiringen av Seringapatam som regjeres av den hensynsløse Tippoo Sultan. Til tross for at Tippoo, med støtte fra franske tropper, nyter å vise frem groteske henrettelsesmetoder finnes det andre fiender som er mye farligere for Richard Sharpe. Dette er den første boken om Sharpe.

"kombinasjonen av halsbrekkende handling og egenrådige menn som oppfører seg dårlig - men med blendende vigør - er uslåelig" DAILY TELEGRAPH Sharpes Tiger er den første boken i den internasjonale bestselger serien om Richard Sharpe. Forfatter Bernard Cornwell har etablert en enorm tilhengerskare verden over med sine spenningsfylte og troverdige historiske romaner, som har solgt i over 20 millioner eksemplarer. Året er 1799 og i denne boken møter vi en ung engelsk soldat som begynner sin militære karriere i Mysore i Sør India. Han beordres til å være med på beleiringen av Seringapatam som regjeres av den hensynsløse Tippoo Sultan. Til tross for at Tippoo, med støtte fra franske tropper, nyter å vise frem groteske henrettelsesmetoder finnes det andre fiender som er mye farligere for Richard Sharpe. Alle romanene om Sharpe er basert på faktiske historiske slag og flere av bøkene har blitt filmatisert med Sean Bean i hovedrollen som Richard Sharpe. "Bernard Cornwell er et litterært mirakel, han produserer sin generasjons mest underholdende og leseverdige historiske romaner" DAILY MAIL

Forlag Symbolon

Utgivelsesår 2007