Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken beskriver markedsmekanismenes inntog i politikken og i media. Forfatteren mener at politikken er blitt salgsobjekt og at ideer og visjoner markedsføres på linje med sjokolade og nye bilmodeller. Gjennom refleksjoner, analyser og historier viser forfatteren hvordan neokapitalismen nå har fortrengt den sosiale samvittighet, og hvordan markedets lover har tatt styring over politikkens premisser.
Omtale fra forlaget
Forlag Cappelen Damm
Utgivelsesår 2009
Format Innbundet
ISBN13 9788202307967
EAN 9788202307967
Serie Det moderne Europa (2)
Språk Bokmål
Sider 271
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
...forsøkene på å styre den offentlige debatt øker i omfang og profesjonalitet, dag for dag, hvordan operatører i politikkens skyggeland strammer grepet om den åpne meningsutvekslingen. I løpet av kort tid har en horde informasjonsfolk kravlet som maur inn i stokk og staur i det offentlige Norge.