Sanger til Gry

Wigestrand 2009 Innbundet

Dette er den fjerde boken om Gunnar Holt.

En båt glir ut på fjorden. På dekk sitter en solbrun kvinne i hvit bikini. Så smeller det. Båten eksploderer. Kvinnen er politietterforsker Gunnar Holts kone og året er 1983. En ulykke, sier etterforskerne. Hvorfor får da Gunnar Holt et kort med bilde av en nøkkel hvert år på sin kones dødsdag? Hvorfor ligger det en dødsannonse i postkassen hans like før foreldelsesfristen går ut? I jakten på svarene drives Gunnar Holt lenger og lenger inn i sin egen fortid. Var det ingen ulykke likevel? Kan det ha vært ham de var ute etter? Hvorfor var det en ukjent mann om bord i båten? Hvilken rolle spiller Suzanne Guldbrandsen, en ung kvinne som ble drept 24 år tidligere? Dette er Lars Helles fjerde kriminalroman i serien om Gunnar Holt. Lars Helle, født 1957, er førstelektor i pedagogikk ved Universitetet i Stavanger. Han er opprinnelig fra Oslo, men flyttet til Stavanger i 1984. Helle har også skrevet flere fagbøker.

Forlag Wigestrand

Utgivelsesår 2009

Omtalt sted Stavanger

For meg er lykke et enkelt konsept.Hvis du gleder deg til å stå opp når du går til sengs,er du lykkelig.Vanskeligere enn det er det ikke

Det er ikke sant at tiden leger alle sår. Noen ganger legger den bare på et plaster - det svir forjævlig når det blir revet av.

Et av Rogalands mest fascinerende trekk. Det skal ikke mer enn en sving til før du støter på en sau.

En mann med vaner unngår å bli skuffet, sa far bestandig.

• "Den siste dagen" av Lars Helle
  • "Bak stengte dører" av Lars Helle