Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka analyserer og drøfter spennende utfordringer i skolefaget samfunnskunnskap. Fagets verdier og formål, kunnskaps- og læringssyn, utvalg og organisering av lærestoff, arbeidsmåter og vurderingsordninger står sentralt i framstillingen. Føringer fra læreplanene trekkes inn i temaene, og blir gjort levende gjennom tankevekkende sitater, konkrete eksempler, spørsmål til diskusjon og arbeidsoppgaver. Forfatteren legger gjennom hele boka vekt på de faglige og metodiske utfordringene som ligger i variert bruk av læremidler og arbeidsmåter. Boka er skrevet for studenter i samfunnsfag og for lærere i grunnskolen og i videregående opplæring.
Omtale fra forlaget
Boka analyserer og drøfter spennende utfordringer i skolefaget samfunnskunnskap. Fagets verdier og formål, kunnskaps- og læringssyn, utvalg og organisering av lærestoff, arbeidsmåter og vurderingsordninger står sentralt i framstillingen. Føringer fra læreplanene trekkes inn i temaene, og blir gjort levende gjennom tankevekkende sitater, konkrete eksempler, spørsmål til diskusjon og arbeidsoppgaver. Forfatteren legger gjennom hele boka vekt på de faglige og metodiske utfordringene som ligger i variert bruk av læremidler og arbeidsmåter. Boka er skrevet for studenter i samfunnsfag og for lærere i grunnskolen og i videregående opplæring.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2002
Format Heftet
ISBN13 9788215002132
EAN 9788215002132
Språk Bokmål
Sider 253
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket14 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket