Nostalgisk ordbok

Vega forlag 2010 Innbundet

I denne boken har forfatteren samlet norske ord og uttrykk som ikke lenger blir brukt i dagligtale. Ordene er sortert i alfabetisk rekkefølge, og de mest vågale er plassert i midtseksjonen med 18-årsgrense.

Myggjager, bolebukse og diskenspringer er ord som på et tidspunkt har hatt et lykkelig liv i norsk dagligtale, men de har i likhet med mange andre ord og utrykk dessverre gått i glemmeboken. I Nostalgisk ordbok har forfatteren gjort et ærlig og høyst subjektivt utvalg av ord og utrykk som det rett og slett er for ille å miste ut av språket. Her finner du nesten tusenvis av ord sortert i den skjønneste alfabetiske orden, og rikt illustrert. Noen av ordene er dessverre så vågale og vulgære at de måtte pakkes inn i en egen midtseksjon med 18-års aldersgrense. Få hjelp av en voksen når du spretter opp tabuseksjonen!

Forlag Vega forlag

• "Tante Pose - en gammeldags julefortelling" av Gabriel Scott
  • "Kunsten å skrive godt" av Per Egil Hegge
  • "1814 - miraklenes år" av Karsten Alnæs
  • "Norsk etymologisk ordbok - tematisk ordnet" av Yann de Caprona
  • "Brown cheese please - Norway inside out from the outside in" av Jenny K. Blake
  • "Heng ham ikke vent til jeg kommer - en morsom bok om norsk språk og tegnsetting" av Per Egil Hegge
  • "Mystiske steder og merkelige hendelser" av Ørnulf Hodne