Så langt i livet

en selvbiografi

av (forfatter) og De gyngende seismologer (medforfatter).

Cappelen 1998 Innbundet

Den viktigste årsaken til at forfatteren velger å fortelle sin historie, er mordforsøket. Biografien forteller om oppveksten på Vang, debuten som Hamlet, det internasjonale gjennombruddet, vennskapet med Fritz Wepper og årene i Vest-Tyskland.

Åsleik Engmark, vår eneste virkelige internasjonale scenekunstner, har endelig valgt å fortelle sin historie. Han skuffer ikke sitt publikum; han gir alt. Ikke bare fra sin rikholdige karriere, han gir i monn av sin livserfaring, sin smerte og sin klokskap.
Vi følger ham fra oppveksten på Vang, på hans tornefulle vei mot brakdebuten som Hamlet og fram til det internasjonale gjennombruddet. For første gang snakker Åsleik ut om mordforsøket, vennskapet med Fritz Wepper og om de harde årene i Vest-Tyskland.

"Så langt i livet" er en åpen og innsiktsfull selvbiografi. Men mest av alt er boken en gave til alle som elsker og beundrer norsk teaters store sønn - her møter de sin Åsleik, slik bare han er.

Illustrert med sort/hvitt fotografier.

Forlag Cappelen

Utgivelsesår 1998

ISBN13 9788202162474

EAN 9788202162474

Omtalt person Åsleik Engmark

• "Frankenstein" av Mary Shelley
  • "Dracula - den blodryppende historien om verdens mest berømte vampyr" av Bram Stoker
  • "Den skarpsindige lavadelsmann Don Quijote av la Mancha" av Miguel de Cervantes Saavedra
  • "American psycho - a novel" av Bret Easton Ellis
  • "Hotellet på hjørnet av Bitter og Søt" av Jamie Ford