Rampete Robin blir rik

av (forfatter), Tony Ross (illustratør) og Dagny Holm (gjendikter).

Gyldendal 2004 Innbundet

I denne femte boka om Rampete Robin klarer Robin å sabotere skolens idrettsdag, han rømmer hjemmefra, finner ut hvordan han skal få alt han ønsker seg til jul og legger ei plan for hvordan han skal bli veldig, veldig rik.

Han er rampete, helt spinnvill - - totalt UMULIG! Rampete Robin er her! og vi vil elske ham...

Rampete Robin går sin seiersgang verden over! En sjarmerende bølle som det egentlig ikke er særlig mye vondt i. Det er bare det at han ikke passer inn noen steder. Hjemme er broren Perfekte Peter og skikkelige, prektige foreldre. På skolen blir han alles syndebukk, og det er kanskje ikke så merkelig, så mye rart han finner på.
Rampete Robin forsikrer seg om at han får akkurat de presangene har ønsker seg til jul, saboterer skolens sportsdag, rømmer hjemmefra og tenker ut en fantastisk måte å bli rik på.

Utgivelsesår 2004

ISBN13 9788205324206

EAN 9788205324206

Serie Rampete Robin

Genre Humor

"Peter,"sa Robin med snill stemme,"hvordan ville du like å tjene litt penger?""Supert,"sa Peter.Hvordan da?""vi kunne selge deg som slave."