Pottetrening på 3 dager

en velprøvd metode for foreldre som vil lykkes raskt og unngå vanlige feil

steg for steg fra start til mål

av (forfatter), Michael Bergenstjerna (forfatter) og Camilla Larsen (oversetter).

Mountainstar 2021 Heftet

Når dere skal i gang med pottetreningen, er det viktig at du er godt forberedt, har rett kunnskap og en konkret plan. Da kan prosessen bli både morsom og lærerik - og før du vet ordet av det, er bleietiden over! I denne boken gir vi deg en populær og treffsikker metode som allerede har hjulpet mer enn 50 000 familier å slutte med bleier. Metoden egner seg til barn fra 18 måneder og oppover. Boken retter seg både til dere som har pottetreningen foran dere, samt til dere som er i gang, men har kjørt dere fast på veien.

Bestselger fra Sverige! Over 50 000 solgte eksemplarer

«Utrolig herlig å se datteren vår på 22 måneder stolt vokse i takt med det nye hun har lært! Det er dessuten gøy å høre hvor imponert barnehagepersonalet er. De sier at de aldri har sett noe lignende. Alle er bare så fornøyde!» - Maria

- Følg en tydelig plan fra start til mål og unngå vanlige feil.
- Hjelp barnet å utvikle ferdighetene sine ved å bygge stein på stein.
- Barnet lærer å lytte til kroppen og selv skjønne når det må på do, i stedet for at du som forelder må spørre eller minne det på det.
- Boken blir anbefalt av barnepsykologer, helsesykepleiere, barnehagelærere og pedagogiske medarbeidere over hele Sverige.

Dessuten:
- De 13 vanligste mytene om pottetrening og hvordan de hindrer familier i å lykkes.
- Tips til hvordan du kan involvere barnehagen og bidra til et godt samarbeid om bleieslutt.
- Tips til hvordan du hjelper barnet å bli tørr om natten.
- Et eget kapittel med løsninger og svar på en rekke vanlige problemer og spørsmål.
- Utførlige sjekklister.

Metoden egner seg til barn fra 18 måneder og oppover.

«Dette fungerer faktisk! Alle helsestasjoner burde kjenne til denne metoden!» - Tobias og Astrid

«Da jeg fant «Pottetrening på tre dager» og fikk lest gjennom boken, forsvant alt stress knyttet til pottetreningen. Det å få en plan som kunne tilpasses mitt eget barn, var midt i blinken.» - Mia og Alice 21 måneder

Nøkkelord: pottetrening, bleieslutt

Forlag Mountainstar

Utgivelsesår 2021

ISBN13 9789198605150

EAN 9789198605150

Anbefaler boken på det sterkeste når man ønsker en konkret fremgangsmåte i å lære barnet sitt å slutte med bleie. For oss fungerte metoden veldig godt, selv om jeg var spent og småskeptisk i forkant. Mye mer effektivt å følge denne pedagogiske metoden (ta av bleia og ikke ta den på igjen, fase 1, være hjemme noen dager uten klær nedentil og potta i stua og benytte enhver tissesituasjon som øving, fremfor å frem potta i ny og ne i flere måneder). Masse "mythbusters" angående bleieslutt, forklarer med forskning hvorfor det er ulogisk at barn må være fysisk klare for å slutte, da barn i ikke-vestlige deler av verden er bleiefri og bruker do/potte fra de er 9-12 måneder gamle, men at det handler mer om at barn (og voksne) i vestlig verden blir litt for godt vant med de høy-absorberende bleiene. Først når man tar den av kan barnet raskt lære å kjenne signalene i kroppen sin for når de må på do, og det lærer de raskt! Håper flere får øynene opp for denne boken/metoden, da det gjør livet litt enklere for både barn og voksen å lære det så mye raskere, enn å holde på å mange måneder.

PS. Anbefaler også støtteboken "Eine slutter med bleie" barnebok som barnet kan lese et par dager før man starter, veldig motiverende for barnet!

Denne teksten røper noe fra handlingen i en bok. Klikk for å vise teksten.