På spor av ditt skjulte jeg

en ny psykologi om kjærlighet, tradisjonelle verdier og åndelig vekst

Grøndahl og Dreyer 1993 Heftet

Peck er psykiater og har her skrevet en bok hvor han presenterer en ny psykologi om kjærlighet, tradisjonelle verdier og åndelig vekst. Han gjennomgår de psykiatriske kategorier og begreper og illustrerer dem med eksempler fra sin egen praksis.

Forlag Grøndahl og Dreyer

Utgivelsesår 1993

ISBN13 9788250420014

EAN 9788250420014

Serie Grense-bøkene

Dette er en gjenlesing, en sjelden ære jeg tildeler bøker. Det er så mange nye bøker der ute, så mange som jeg ønsker å lese og så liten tid. Men denne fenget meg virkelig. Det er noe så enkelt og så vanskelig som en håndbok om hvordan man skal leve. Hvordan man skal være og hvem man skal være. Jeg appelleres også veldig av det han skriver om Gud og religion. Minner meg mye om buddhisme.

Rørende, overbevisende og gjennomført formidabel. Overbevisende fremstilling av en ny psykologisk tenkegang som i motsetning til så mange andre teorier mener mennesket er grunnleggende godt! Rørende beskrivelse av de mange mennesker forfatter Scott har møtt på sin livsreise som psykolog. Formidabelt skrevet, leseren sitter igjen uten noen spørsmål, men derimot med mange svar.

• "Fluenes herre" av William Golding
  • "Nittenåttifire" av George Orwell