Oskar og eg

alle plassane vi er

av (forfatter) og Åshild Irgens (illustratør).

Samlaget 2023 Innbundet

Forlag Samlaget

Utgivelsesår 2023

Omtalt sted Vestlandet

Tildelt litteraturpris Brageprisen Barne- og ungdomsbok 2023 Nynorsk barnelitteraturpris 2023

Klokt, hjertevarmt, morsomt, innsiktsfullt - om en vanlig families sorger og gleder fortalt av Ida, 8 år.

Maria Parr altså - det er ikke mulig ikke å like hennes bøker! Hun skriver hverdagslig og knakende godt om små problemer og verden sett fra Ida på 9-10 år (?) sin synsvinkel og om lillebror Oskar som finner på mye rart. Kjempekoselig!

– Mamma?
Men mamma berre såg ut vindauget, sjølv om det var mørkt og ingenting å sjå. Eg flytta uroleg på meg. Då mamma endeleg snudde seg, såg eg at det hadde runne tårer på begge kinna hennar. Men ho smilte likevel.
– Veit du, Ida-mi? Ho er ikkje lita og teit, den hytta, sjølv om du trur det akkurat i dag, sa mamma. - For viss du blir veldig, veldig gammal ein gong, så gammal at du har opplevd nesten alt, så gammal at du ligg i senga di på sjukeheimen og tenker tilbake på livet ditt, då kjem den hytta du leika i saman med Arvid og Oskar, til å vere noko av det største og viktigaste av alt du hugsar.

Ho pakka dyna rundt oss, og var sånn i ansiktet som eg likar så godt. Sånn takknemleg, på ein måte.
Eg høyrde stega hennar i trappa då ho gjekk opp. Vindauget knirka. Elva susa utanfor. Og ved sida av meg snorka Oskar som ein pensjonist.
Eg tenkte litt på tjuvar, litt på dokosten og på pappa med steikepanna. Men så krølla eg meg inntil Oskar og flaut inn i søvnen.

Men mest synest eg det er så fint å få sjå inn i gangen til folk og førestille meg korleis dei har det. Nesten alle vi ringer på hos, er naboar som vi veit kven er, men som vi kanskje ikkje brukar å besøke. Og eg synest det er så fint å stå utanfor slike nabodører, og så opnar dei og vi får ein liten gløtt inn i huset deira. Slik er det når vi sel lodd eller går julebukk, også. Ein stad er det koseleg, ein annan stad er det skummelt, ein tredje stad luktar det alltid kanel. Og når eg legg meg om kvelden, kan eg ligge og tenke på alle nabodørene og livet som er der inne.

Det er ein viktig forskjell på monster og tjuvar. Det eine finst, og det andre finst ikkje.

• "Sagaer om Saga - trampoline, svømmekurs og en savnet Tigertass" av Josefine Sundström
  • "Dagen" av Gro Dahle
  • "Ridderne tar gull" av Bjørn F. Rørvik