Operasjon Høye nord

thriller

Gyldendal 2010 Innbundet

Det norske etterretningsskipet Marjata forsvinner sporløst under et tokt til Nordpolen. Samtidig driver landene rundt Arktis med forhandlinger om delinger av havbunnen under Nordpolen, og når PST får tips om en russisk muldvarp høyt oppe i det norske embetsverket, må de finne ut hvem det er og om Marjatas forsvinning har noe med dette å gjøre. Samtidig som hun opplever en personlig tragedie, må PST-etterforsker Hege Tønnesen sette alle ressurser inn på å løse saka. Dette er den tredje romanen om Hege Tønnesen.

Forrykende thriller om havdypets rikdommer. Det norske etterretningsskipet "Marjata" forsvinner sporløst i dypet i Arktis. Hvorfor skjer dette samtidig med at man er i ferd med å fremforhandle en avtale om deling av den rike havbunnen i isødet? Og har det noe med den påståtte russiske spionen høyt oppe i norsk embetsverk å gjøre?Operasjon Høye Nord er den tredje frittstående boken i serien der Norges sikkerhet og vitale interesser står på spill. For PST-etterforsker Hege Tønnesen tar historien en personlig vending, da broren dør av akutt radioaktiv stråling. Hva slags radioaktivt stoff har han vært i nærheten av, og hvor stammer det fra?En hyperaktuell historie som tar oss med inn i russiske fangehull, dype gruveganger og maktens innerste korridorer. Kampen om nordområdene er i gang, og Norges fremtid som energimakt står på spill.

ISBN13 9788205400900

EAN 9788205400900

Serie Hege Tønnesen-serien (3)

Genre Politi og detektiver Krim Thrillere

Bøker kjøpt pr 24/11. Må bare få nok tid til å lese... Prioriteringer, prioriteringer.... ;)

• "Muldvarpen - en spenningsroman" av Stein A. J. Møllerhaug
  • "Inkognito - thriller" av Eirik Wekre