NAV ved et veiskille

organisasjonsendring som velferdsreform

av (redaktør) og Knut Fossestøl (redaktør).

Gyldendal akademisk 2011 Heftet

Gjennomsnittlig terningkast: 5.00 (1 terningkast.)

2 bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Forfatterne har fulgt de første tre og et halvt årene av NAV-reformen, fra opprettelsen av den nye etaten i 2006. Gjennom en rekke artikler ser de blant annet på hva politikerne ville med reformen, hvordan reformen forløper og hva den ser ut til å føre til. Har litteraturliste.

Omtale fra forlaget

Bokdetaljer

Forlag Gyldendal akademisk

Utgivelsesår 2011

Format Heftet

ISBN13 9788205398801

EAN 9788205398801

Språk Bokmål

Sider 279

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokelskeres terningkastfordeling

0 1 0 0 0 0

Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket


Sitater fra dette verket

Vilde, syk av MS: "Jeg er en medborger og ikke en utnytter. Jeg vil egentlig ikke gå på NAV, men bare ha fred og ro. Men du blir fanget på NAV, fordi de må tilpasse brukerne til systemene, og mer nå enn før. Det har ikke skjedd noen ting etter reformen, annet enn at jeg er tvunget til å gå på flere møter."

Godt sagt! (1) Varsle Svar

En del av NAV-kontoret sitter på "arbeidsgiverne", dvs arbeids- eller praksisplassene, mens andre sitter på personene som trenger disse plassene, og koblingen blir avhengig av en kommunikasjon som ikke fungerer. Markedsteamene skjermer seg fra de "svakeste" brukerne - det er ikke deres ansvar å finne de som passer i de tilgjengelige praksisplassene. Den avgrensningen som fantes i gamle Aetat (prioritering av "reelle arbeidssøkere", ordinære ledige) synes å ha blitt med inn i de nye NAV-kontorene.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Innføring av AAP (arbeidsavklaringspenger) innebærer et mentalitetsskifte ("hjelp til å komme i arbeid og aktivitet" fremfor "har hun rett til ytelse?" når man møter brukeren).

Godt sagt! (0) Varsle Svar

De tre tidligere etatene har hatt ulike datasystemer…Arena var Aetats IKT-løsning for registrering og oppføring av arbeidssøkere, av arbeidsmarkedstiltak og behandling av krav om dagpenger og attføringspenger. Siden Aetat var den minste av de statlige etatene, var dermed Arena det systemet færrest av de ansatte i NAV hadde kjennskap til...Ansatte beskriver at ukentlige møter avsatt til å diskutere fag, ender med gjennomgang av Arena.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Kvinnearbeid er blitt ungdomsarbeid. Et omfattende deltidssegment har erstattet fulltidsarbeidsmarkedet for arbeidssøkende tenåringer.

Godt sagt! (0) Varsle Svar

Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

2 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket