Nattravnen

av (forfatter) og Tor Edvin Dahl (oversetter).

Vigmostad Bjørke 2006 Innbundet

Kjøp bøker hos haugenbok.no Kjøp eller selg boka hos Bookis!

En tidlig morgen i Uppsala ser en av byens drosjesjåfører at alle vinduene i handlegata er smadret og veien dekket av knust glass. Da politiet starter sine undersøkelser, finner de en ung mann drept inne i bokhandelen. Femtenåringen Ali kjenner sannheten, og frykter for sitt liv i dette landet som skulle gi familien trygghet. Kriminaletterforsker Ann Lindell er tilbake etter svangerskapspermisjon og møter en by som er splittet i fordommer og rasehat. Dette er den tredje boka om Ann Lindell.

En grytidlig morgen i Uppsala ser en av byens drosjesjåfører at alle vinduene i handlegaten er smadret og veien er dekket av knust glass. Det ser ut som en krigssone. Politiet sperrer av området og starter sine undersøkelser da man finner en ung mann drept inne i bokhandelen. Den døde bærer ingen identitetspapirer på seg. Noen øyeblikk tidligere stod avisbudet Ali tvekroket og kastet opp like bortenfor. Femtenåringen Ali kjenner sannheten, og frykter for sitt liv i dette landet som skulle gi familien trygghet. Kriminaletterforsker Ann Lindell er tilbake etter svangerskapspermisjon og møter en by som er splittet i fordommer og rasehat. Hvilket brennstoff avgir et så flammende hat at alt som kommer i ens vei nådeløst ryddes av veien? Dette er tredje bok i serien om Ann Lindell. Forrige bok vant prisen som årets kriminalroman i Sverige.

Forlag Vigmostad Bjørke

Utgivelsesår 2006