Når den tredje månen kommer

Gyldendal 2006 Innbundet

Henrik og Emma kommer til en verden der magiske krefter dirrer i luften, varulver herjer, ulvhedinene har makten og en svindler av en trollmann utnytter folk i nød. Alle frykter den dagen da de to månene som henger på himmelen blir til tre. Da vil varulvene for alvor overta verden, og ondskapen endelig slippe løs. Dette er den første boka i Steinsirkel-trilogien.

Skremmende mange varulver og to måner for mye ... Det var ikke noe uhell at Henrik og Emma reiste til en annen verden. De hadde laget steinsirkelen og åpnet porten med vitende og vilje. De visste utmerket godt hvordan de skulle komme seg hjem igjen, så det hele var igrunnen bare en ufarlig lek.I den andre verdenen møtte de Irma, den nydeligste jenta Henrik noen gang hadde sett. Men da kvelden kom, var Irma en annen ...Sterke magiske krefter, en bibliotekar med mistenkelige ulveaktige trekk, en svindler av en trollmann, en basilisk ute av kontroll og en mengde varulver er noen av ingrediensene i denne fryse-på-ryggen-spennende romanen. Og enda verre blir det når den tredje månen kommer ...Sissel Chipman debuterte i 2002 med «Drager spiser ikke joggesko». I 2004 kom «Janaland», og i 2005 «Trollfrost». Hun er en av få kvinnelige, norske forfattere som skriver fantasy, og hennes litterære univers er tuftet på det norrøne: sagn, myter, eventyr, historie.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205349803