Drager spiser ikke joggesko

Gyldendal Tiden 2002 Innbundet

I denne boken møter du en egen fantasifull eventyrverden, med gåter og utfordringer. Hvorfor befinner Julia seg med sverd i hånda rett foran en livsfarlig drage? Hva i all verden er en joggerjente, og hva har trollmannen med det hele å gjøre?

Dette er boka for alle som elsker fantasy og gamle sagn. I denne boka møter vi Julies på en spennende og morsom eventyrferd. Helt uventet blir hun trukket inn i en verden fylt med de rareste mennesker og figurer. "Nok en jogger", roper folkene i den nye verden. Og de virker forundret over at det ikke bare er en jogger, men en joggerjente. Mens Julie undrer seg over hva en joggerjente er, finner hun seg plutselig ansikt til ansikt med en drage som alle forventer at hun skal slåss mot. En spenningsbok med alle de tingene som skal være med, nemlig drager, forheksede sjeler og troll. Julie og en svennesønn som heter Jon kastes inn i den ene merkelig hendelsen etter den andre. Gjennom snirklende vendinger og overraskende påfunn lander Chipman et langt og morsomt eventyr, som både er moderne og gammeldags. Sissel Chipman debuterer med "Dragen spiser ikke joggesko".

Forlag Gyldendal Tiden

Utgivelsesår 2002