Møteplassen

av (forfatter) og Oddvar Nilsen (oversetter).

Lunde 2006 Innbundet

Ellie Bartholomew har alltid følt seg utilstrekkelig og annerledes. Når moren blir alvorlig syk av kreft, blir Ellie motvillig med til familiens idylliske landsted ved kysten. Tiden de to har sammen, gjør det klart for 20-åringen at hun egentlig ikke kjenner sin egen mor. Gjennom gradvis å nærme seg henne, erfarer Ellie at smerten og gleden er følgesvenner. Ellie ser alt i et nytt lys, og blir tvunget til å ta stilling til om det er mulig å tilgi og om Gud er kjærligere enn hun har trodd.

Forlag Lunde

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788252049190

EAN 9788252049190

Genre Religiøs litteratur

Omtalt sted Sørøstlige stater

Vet du når jeg begynte å smile hele tiden, som du uttrykte det? Det var da jeg endelig aksepterte at jeg er kort av vekst, at jeg har en utstående nese og en underlig personlighet. Dette kunne jeg ikke gjøre noe med, så det gikk endelig opp for meg at Gud ville bruke det til noe godt. Jeg bestemte meg for å stole på at han gjorde jobben sin, at han ville få noe ut av den besynderlige Benjamin med de rare idéene, og jeg skal si det lettet!

-Dere er begge kjemper, mamma. Det var derfor dere greide det.
-Nei, Ellie, det lyktes ved overgivelse. Det er en av de viktigste leksene jeg har lært i livet.