Min venn sjeiken i Stureby

av (forfatter) og Ulf Rogde (oversetter).

Gyldendal 2006 Innbundet

Faren til Ulf venter besøk av en arabisk sjeik. Ulf har lært seg å hypnotisere fra en bok, så nå kan han få vennene sine til å gjøre det han vil. Men at en av dem skal flytte, er det ikke noe han kan gjøre med. Eller kanskje kan han det. Dette er den andre boken om Ulf.

Morsomt, utrolig og (nesten helt) sant! En av Sveriges mest kjente forfattere har skrevet om sin barndom i flere bøker fra Stureby. Denne boka handler om så forskjellige ting som at Ulf har lært seg å hypnotisere i en bok, pappaen hans får besøk av en vaskeekte arabisk sjeik og bestevennen Percy skal flytte. Miks dette sammen slik bare Ulf Stark kan .; det blir en uforlignelig leseropplevelse!Les også de andre bøkene fra Stureby "Min venn Percys magiske gymnastikksko" og " Min venn Percy og Buffalo Bill" Ulf Stark er født i 1944 og er en av sveriges mest kjente forfattere. Bøkene hans er fulle av sprelske påfunn og komiske misforståelser .; likevel tar han livet på alvor og skriver om det med masse humor og varme."Det finns ingen nu verksam svensk barnboksföfattere som skriver en så gennomlitterär, poetisk prosa som Ulf Stark. Det finns ingen som kan gå samma balansgäng mellom drastisk humor och solidarisk inlevelse med unga människor i utsatta situationer." (Kristoffer Leandoer Bonniers Litterära Magasin nr.4 2003)

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205350908