Min venn Percy, Buffalo Bill og jeg

av (forfatter) og Kjersti Scheen (oversetter).

Gyldendal 2005 Innbundet

Ulf tror at det skal bli en vanlig sommer, men sånn blir det ikke. Først blir Ulf forelsket i Pia, så forlanger Percy å komme på besøk. Det blir en sommer full av eventyr, biller, kjærlighet og ulykke. Dette er den tredje boka om Ulf.

Ny bok om Ulf og Percy! Ulf Stark har skrevet om seg selv og bestevennen Percy tidligere; i «Min venn Percys magiske gymnastikksko» og «Min venn sjeiken i Stureby». Nå kommer endelig den siste delen i barndomserindringene til denne svenske forfatteren som har mange, mange fans og trofaste lesere i Norge.Ulf tror at det skal bli en vanlig sommer. At han skal reise til farmor og farfar på landet, bade ved bensinbryggen, se hvem som blir fullest på danseplassen, telle prompene til farfar om natten og være sammen med sommervennene.Men sånn blir det ikke.Først blir Ulf forelsket i Pia. Og så kommer Percy på besøk, selv om Ulf egentlig ikke har lyst til det. Og ikke vil han at Percy skal danse med Pia heller. Det blir en sommer full av eventyr, biller, kjærlighet og ulykke. Og en sommer der farfar blir til den gamle westernhelten Buffalo Bill.En sprudlende, ettertenksom, vemodig, poetisk og ikke minst morsom historie .; slik bare Ulf Stark kan det.Jeg har hatt lyst til å skrive denne boka i mange år. Boka der jeg skriver farfar ut av graven akkurat like sint og tjukk som han var. Og selv, enda en gang, få et rosa badehåndkle over hodet.Ulf Stark

Utgivelsesår 2005

ISBN13 9788205338029