Milla bestemmer

av (forfatter) og Tiril Valeur (illustratør).

Cappelen Damm 2016 Innbundet

Utgivelsesår 2016

ISBN13 9788202493523

EAN 9788202493523

Serie Milla (1)

Milla er lei av å spise fiskekaker og bli mast på av mamma og pappa. Hvorfor bestemmer de voksne så kjedelige ting? Hvis hun fikk bestemme er hun sikker på at alle ville bli mer fornøyde. Så sier mamma at hun skal få lov å prøve å være sjefen i huset en hel uke. Hvordan går det når Milla skal handle maten, vekke foreldrene, hente dem på jobb og bestemme hvem som får Ipaden?

Jeg tror boka passer fint for 2.-4.klasse. Den er er satt på spissen, men det er det som gjør den morsom. Illustrasjonene er flotte!

Veldig søt og morsom bok! Jeg kjente meg (dessverre) veldig mye igjen... Kan med fordel leses høyt, men boka er såpass kort at gode lesere kan komme seg gjennom den selv.
Anbefales! Håper det kommer flere, egentlig :)

Hva skjer når niåringen og seksåringen får kontrollen hjemme?

Denne boken er en morsom bok om familielivet. Mange foreldre og barn kan kjenne seg igjen og le av hvordan situasjonen hjemme blir snudd på hodet.

Milla og Magnus får være foreldre, og rollene blir snudd på hodet. De får bankkortet, må handle middag, ordne i huset og legge og vekke mamma og pappa. Det er ikke så lett som det virker. Pappa stikker av med ipaden. På butikken maser mamma om å få salmalaks og soyasaus og at hun vil tisse på seg om hun ikke får det.

Det er flotte illustrasjoner av Tiril Valour. Boken er fin til høytlesning, men også som barn kan lese selv. Det er korte kapittler, stor tekst og illustrasjoner.

Jeg har anmeldt boken på bloggen min her.

Milla sier til pappa: Det er mange barn som aldri får marsipan! Barna i Afrika, for eksempel! De hadde elsket å få marsipangris til middag.

Bøker jeg kan snakke om når jeg har klassebesøk for 2.klasse

• "Blåst bort" av Rob Biddulph