Mestring av depresjon

manual

av (forfatter) og Rolf W. Gråwe (forfatter).

Tapir akademisk forlag 2006 Heftet

Depresjon er svært vanlig og rammer mange mennesker - det er estimert at over 300 millioner mennesker i verden har denne lidelsen. På vei til et bedre liv - Mestring av depresjon er et gruppebasert kursprogram for personer som søker en vei ut av depresjonen. Det er basert på vitenskapelige forskningsresultater, og fører til at de fleste blir mye bedre. Boken omhandler hvordan man ved hjelp av kognitiv terapi og andre teknikker kan lære å overvinne depresjonen, samt andre tiltak som kan bedre deltakernes hverdag og selvfølelse.
Det foreligger kursmanual for gruppelederne (denne boken) og arbeidshefte for gruppedeltakerne. På vei til et bedre liv er en serie bøker som er utarbeidet for bruk i gruppebehandling av ulike psykiske lidelser. Tanken er at deltakerne gjennom disse kursene skal lære å mestre sine psykiske problemer på en effektiv måte.
Roger Hagen er spesialist i klinisk psykologi og stipendiat ved Psykologisk institutt, NTNU. Hans behandlingsmessige og forskningsmessige interesser omhandler bruken av kognitiv terapi ved alvorlige psykiske lidelser, depresjon og angst. Han har publisert både nasjonalt og internasjonalt om disse emnene.
Rolf W. Gråwe er dr.philos. og spesialist i klinisk psykologi, og arbeider som seniorforsker ved SINTEF Helse. Hans behandlingsmessige og forskningsmessige interesser omhandler psykologisk behandling av alvorlige psykiske lidelser, ruslidelser og angstlidelser. Han har publisert både nasjonalt og internasjonalt om disse emnene.

Forlag Tapir akademisk forlag

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788251921084

EAN 9788251921084

Serie På vei til et bedre liv

En liten oversikt over hva jeg har lest i 2012. Fortell meg gjerne hva du synes om de ulike bøkene :)