Fristende lavkarbo

enkle og nydelige bakverk du kommer til å elske!

av (forfatter) og Frank Oknes (illustratør).

Lille måne 2011 Innbundet

Boka inneholder oppskrifter på kaker, desserter, brød, kjeks, muffins, is, pannekaker, snacks m.m. som er sukkerfrie og glutenfrie.

Enkle og nydelige bakverk du kommer til å elske! Kan man bake søte fristelser som også er sunne? Ja, nå kan du faktisk kose deg med god samvittighet, for i denne boken er alle de 106 oppskriftene både sukkerfrie, glutenfrie og smakfulle. De er også enkle å lage og det er lett å få tak i ingrediensene. - Fristende lavkarbo er en stemningsfull bok, krydret med velskrevne, personlige betraktninger om kjærlighet, familieliv, mat og helse. Cecilie Theiste-Bratli er lærer, skribent, blogger og bakeentusiast. Hun har eksperimentert frem, bakt og servert hjemmelagde fristelser i flere år - til stor glede og nytelse for familie og venner. Nå får vi andre også mulighet til å smake på alle hennes nydelige oppskrifter. Alle fristelsene er illustrert med innbydende bilder, noe som både gjør boken til en praktisk bruksbok og en vakker inspirasjonskilde. cookies - vafler - brød - dessert - cupcakes - snop - knekkebrød - kjeks - kaker - barnebursdag -is - mousse - sjokolade - snacks - pannekaker - muffins - cakepops

Forlag Lille måne

Denne boka ser ut til å være en ønskedrøm for en lavkarboentusiast! På lavkarbo får man anledning til å savne godbiten til kaffen, og ønsker alternativ til kaker og "godis" i bursdager og høytider - som ikke gir negative ettervirkninger. Boken er full av gode oppskrifter som virker godt gjennomtenkt for oss som ikke skal ha, eller ikke tåler, sukker og (hvete)mel. Gleder meg til å prøve ut oppskrifter og smake på resultatene. Forfatterens tips og kommentarer innimellom oppskriftene gir boken en "personlig" stemning.

En liten oversikt over hva jeg har lest i 2012. Fortell meg gjerne hva du synes om de ulike bøkene :)

• "Frisk med lavkarbo - nytt liv med riktig mat" av Sofie Hexeberg
  • "Enhjørninger og avsagde hagler" av Lise Myhre