Matsprell i naturens verden

av (forfatter), Kari Bay Haugen (forfatter), Anne Siri Brandrud (forfatter), Jahn Throndsen (illustratør) og Inger-Lise Østmoe (illustratør).

NRK 2006 Innbundet

Dette er en kokebok som tar utgangspunkt i radioprogrammet Naturens verden på NRK P1. Forfatterne har laget en bok med kjente vekster, trær, bær og sopp som ingredienser. Det er lagt vekt på turglede, opplevelse av naturens mangfold og overraskende smakskombinasjoner. Temaene i boken dekker alle årstidene fra tidlig vår til sen høst med tips om sylting, tørking og frysing for vintersesongen. Har litteraturliste og mat- og drikkeregister.

Dette er en sprelsk kokebok for alle matglade turgåere. Med utgangspunkt i de populære radioprogrammene til NRK P1 - Naturens Verden - har naturkokken og soppeksperten Inger-Lise Østmoe laget en bok med kjente vekster, trær, bær og sopp i våre nærområder, men med vekt på ukjente og overraskende smakskombinasjoner. Bjørkesorbet, kantarelldram, blomstersalat eller granskuddsirup, bare for å nevne noen. Temaene i boka dekker alle årstidene fra tidlig vår til sen høst med verdifulle tips om sylting, tørking og frysing for vintersesongen. Programlederen Kari Bay Haugen og matkultur-eksperten Anne Siri Brandrud bidrar selvsagt i boka med gode historier og egne oppskrifter.

Forlag NRK

Utgivelsesår 2006