Matematikk i praksis

Universitetsforlaget 1998 Heftet

Boka er først og fremst beregnet på realfagstudenter ved universitet og høyskole. Både i eksempler og oppgavestoff, og i framstillingen forøvrig, er det lagt vekt på matematikkens praktiske nytteverdi og tilknytning til andre fag, som biologi, medisin og fysikk. Innholdet i denne utgaven er tilpasset nye læreplaner. Passende forkunnskaper for å få fullt utbytte av boken er to år matematikk fra videregående skole. Med fasit, symbolliste og stikkordregister.

Forlag Universitetsforlaget

Utgivelsesår 1998

ISBN13 9788200424116

EAN 9788200424116

Vekt-Leggingen, på Matrise-Regning, i denne boka, er gjort på en veldig god måte. Anbefaler, alle som kjøper denne boka, og handle Data-Programmet MATLab.

• "Silmarillion" av John Ronald Reuel Tolkien
  • "Prosessen" av Franz Kafka