Litt død rundt øynene

av (forfatter) og Gøril Eldøen (oversetter).

Aschehoug 2021 Innbundet

Når Sofia dør av en overdose, må Arto bli nykter. Han prøver hardt å skape et normalt liv for seg selv og den fem år gamle datteren Bodil. Så blir han beskyldt for å ha solgt narkotika til ungdommer og får sparken fra jobben på skolekjøkkenet. Arto prøver å redde Bodil og seg selv, men presses til å skaffe penger slik han gjorde før, slik han kan best, og tvinges stadig lengre inn i en verden av løgn, kriminalitet og vold.

Fortellingen om Arto og Bodil er rå og øm. Artos kamp for å overleve som tidligere rusmisbruker og alenepappa viser et fordømmende og umenneskelig samfunn fra en skyggeside vi sjelden får lese om.

«Boka er lettlest og velskrevet, en skikkelig «pageturner», og handlingen drives framover mens jeg heier på Arto og håper han skal greie å holde hodet over vannet.» Marit Egaas, Stavanger Aftenblad

ISBN13 9788203269622

EAN 9788203269622