Levende bilder fra åndeverden

av (forfatter) og Sissa Grøtan (oversetter).

Sanser 2008 Innbundet

Forfatteren forteller her om hvordan hun bruker sine synske og mediale evner til å være til trøst og hjelp for andre mennesker og formidle budskap fra åndeverdenen. Hun beskriver møter med sjelene til døde mennesker, astralreiser, og møter med spøkelser.

Lena Ranehag arbeider som medium ved å gi åndelig coaching og veiledning til mennesker som ønsker å vite mer om sin fremtid. Hun er også kjent fra TV-programmene 'Fornemmelse for mord' og 'Åndenes makt' på TV Norge. I denne boken forteller Lena om hvordan hun bruker sine gaver som synsk og sine mediale evner for å kunne være til trøst og hjelp for sine medmennesker og for å formidle budskaper fra universet og åndeverdenen til oss som lever på jorden. Hun beskriver møter med sjeler på den andre siden og hva disse har betydd for deres nærmeste og kjære. Hun skriver også om sine astralreiser, om spøkelser hun har møtt og mirakler hun har opplevd. En annen hensikt med boken er å lære deg som leser å trene opp dine mediale evner gjennom tillit til og videreutvikling av egen intuisjon og sjette sans.

Forlag Sanser

Utgivelsesår 2008

Genre Personlige beretninger

Omtalt person Lena Ranehag

Det er noe spesielt med Lena Ranehag, det har jeg alltid syntes. Det er et eller annet med øynene hennes som både pirrer nyssgjerrigheten, men som samtidig frastøter meg.
For endel år tilbake var hun med i et program som tok for seg gamle krimsaker, men mest kjent er hun nok for sin deltakelse i "Åndenes makt" på TV Norge. Et program få bekjenner seg å ha kjennskap til, men som alle har en mening om.
Da jeg fikk denne boka som oppmuntring etter en hasteoperasjon, var jeg både glad og nysgjerrig.
Lena skriver om tidligere meritter, der det virker som om hun fortvilet forsøker å bevise sine evner som klarsynt. Videre gir hun en interessant forklaring på "den andre siden" og hvorfor vi nå vandrer omkring her på den blå planeten. Hun tar oss med inn i et univers som mange ikke har kjennskap til, og dem som har det holder klokelig munn, i frykt for å bli latterliggjort.

Nå skal det sies at undertegnede er en åpen og nysgjerrig sjel, men som likevel har føttene støtt plantet i det realistiske, jordnære og skeptiske landskapet. En psykologilærer hadde en fornuftig tilnærming til det parapsykologi en gang på det glade 80-tall: 98 prosent av det kan forklares, men så sitter man igjen med de siste to prosentene, da. Og to prosent er faktisk mye, alt etter hvor mange "hendelser" man regner det fra. Det er så mye vi ikke vet, vi mennesker, - som fremdeles er uoppdaget.
Det er derfor jeg ikke ler av det du skriver, Lena Ranehag. Du skriver enkelt, men informativt, og det er fint å få lese om ulike typer temaer, - det utvider bokstavelig talt horisonten. Du virker troverdig i det du skriver, og jeg har selv hatt opplevelser som ikke kan forklares.
Synes imidlertid du gjør deg mye bedre på TV enn som forfatter. Dette er ikke ment som ramsalt kritikk, men bare en konstatering av at din karismatiske fremtoning blir litt borte mellom boksidene. Synes absolutt du skal skrive mer, og at du da kanskje kan gå i dybden på hvorfor noen sjeler eksempelvis ønsker å gi liv til pedofile og torturister?
Mens du grubler litt på den, gir jeg boka di en svært god treer, du kunne glatt fått en firer om du forklarte enda litt mer om den andre siden og hvordan sjelen selv velger sin fremtoning her på Tellus.

• "Universets plan - sjelens kreative og åndelige utvikling" av Lena Ranehag
  • "De dødes avtrykk" av Lena Ranehag
  • "Du er klarsynt - 7 trinn til å aktivere dine evner" av Lilli Bendriss
  • "Bevissthetsskiftet - mot 2012 og videre" av Lilli Bendriss
  • "Sjamanisme - kraften i jordens magi kan forandre livet ditt" av Jan Morgan Wood
  • "Livet etter døden" av Deepak Chopra
  • "Livet blant de døde" av Lisa Williams
  • "Inn i naturen - utsyn fra Sjamansonen" av Ailo Gaup
  • "Stemmer fra en annen verden - fortalt til Charlotte Kehler" av Marion Dampier-Jeans
  • "Klarsynt - åndelig hjelp i uløste kriminalsaker" av Per Asle Rustad
  • "Sov, mitt lille Norge" av Per-Aslak Ertresvåg
  • "Magisk hverdag - fra magefølelse til målrettet selvutvikling" av Deborah Borgen