Lekkasjen

Alfa forl. 2010 Innbundet

Romanens handling finner sted i industrimiljøet på Raufoss. Forskeren Kjell Kolbjørnsen blir funnet død i hjemmet sitt, og mistanken går i flere retninger. Etter hvert blir det klart for både kolleger og politi at dette ikke er et tilfeldig rovmord.

Forsker Kjell Kolbjørnsen i industrimiljøet på Raufoss blir funnet død i sitt hjem. Myrdet, men av hvem? Er morderen en narkoman på jakt etter penger, eller er det en østeuropeisk innbruddsbande som står bak? Mistanken går i ulike retninger, men etter hvert blir det mer og mer klart både for politi og arbeidskamerater at det ikke er et vanlig, tilfeldig rovmord man har å gjøre med.

Denne kriminalthrilleren utspilles i deta llsidige og avanserte industrimiljøet som forfatteren viser at han kjenner godt fra innsiden, som tidligere ansatt ved «Raufossfabrikken».

«Lekkasjen» er Paul Lindviksmoens første kriminalroman, men den bør ikke bli hans siste. I denne romanen dokumenterer han et godt grep om thrillersjangeren. Han har et udiskutabelt fortellertalent, og greier å skape sitrende spenning som holder seg gjennom hele boka!

Forlag Alfa forl.

Genre Krim

Omtalt sted Oppland

Vogna Terje Rødberg entret på Grefsen stasjon var av den typen som ble innført med privatiseringen av jernbanestrekningen: Tiltalende nok, men seteryggene hadde en merkelig, buet form som ikkje bidro til å stramme opp holdningen. Etter en halvtime følte han seg svært lite komfortabel.

Her er skjønnlitteraturen som eg les i 2010. Grei måte å føre oversikt på!