Lajja

en dokumentarisk roman fra Bangladesh

Aschehoug 1994 Innbundet

I desember 1992 raserte hinduistiske fundamentalister Babri-moskeen i India. Begivenheten fikk konsekvenser selv i nabolandet Bangladesh. Militante muslimer hevnet seg på den hinduistiske minioriteten i landet. Hjem ble brent, menn ble myrdet, kvinner voldtatt og barn bortført. Boka forteller historien om en hindufamilie i dagene etter Babri-moskeens ødeleggelse. Familiemedlemmene reagerer forskjellig, men deres verden faller sammen da datteren i familien blir bortført av terrorister. Romanen tar opp viktige samfunnsspørsmål og alvorlige forhold i Bangladesh' historie.

Utgivelsesår 1994

ISBN13 9788203201264

EAN 9788203201264

Omtalt sted Bangladesh

Opprydning i bokhylla, alle bøkene er innbundet med omslag om ikke annet er nevnt. Prisen er 50,- pr bok. Ved sending betaler kjøper frakt i henhold til postens satser.
Kan også ta bøker i bytte, kom med forslag eller sjekk ønskelista mi.
Jeg er ikke her inne regelmessig slik at det kan lønne seg å kontakte med via her:

• "Kall det ikke natt" av Amos Oz
  • "Nattely for en gyllen sky" av Anatolij Pristavkin