Kysse spor

daglig lesning fra den tidlige kristne kirken

av (redaktør) og Lindie Landmark (oversetter).

Luther 2002 Innbundet

Halldorf har samlet et utvalg av tekster fra kirkens åndelige mestere til en andaktsbok med daglige lesestykker gjennom et helt år.

Som sjelesørgere og veivisere til Gud er den tidlige kristne kirkens fedre og mødre høyst levende. Hvordan talte de om Gud? Hva var det som fikk hjertet til å gløde og tanken til å svimle hos dem som lyttet til dem? Peter Halldorf har samlet et utvalg tekster, tenkt for daglig lesning gjennom et år. Tekstene egner seg best til langsom og meditativ lesning.

Forlag Luther

Utgivelsesår 2002

• "Filokalia - de gamle fedrenes lære om det rene hjertes uavlatelige bønn" av Johannes Johansen
  • "Og Ordet ble kjød - studier i oldkirkens teologi" av Oskar Skarsaune
  • "Du brennende kjærlighetsild - ni betraktninger om Den hellige ånd" av Peter Halldorf
  • "Ånd og bokstav - den smale veien mellom fanatisme og forfall" av Peter Halldorf
  • "Hellige røtter" av Peter Halldorf
  • "Jomfrumark - en moderne pilegrimsferd mot sine røtter" av Peter Halldorf
  • "Et liv i fellesskap og Bibelens bønnebok" av Dietrich Bonhoeffer
  • "Åndens folk - en disippelvandring gjennom Apostlenes gjerninger" av Peter Halldorf
  • "Motstand og hengivelse - brev og opptegnelser fra fengselet" av Dietrich Bonhoeffer
  • "21 kirkefedre - historien om hvordan kristendommen ble utformet" av Peter Halldorf
  • "Drikk dypt av Ånden - Den Hellige Ånds nærvær og gaver i den kristnes personlige liv" av Peter Halldorf
  • "Veivisere - en bok om kristent lederskap" av Magnus Malm