Drikk dypt av Ånden

Den Hellige Ånds nærvær og gaver i den kristnes personlige liv

av (forfatter) og Randi Steen Hilmersen (oversetter).

Luther 2012 Innbundet

Boken er et studium av den hellige Ånd. Brennpunktet i boken er undervisningen om Ånden i Jesu liv. Forfatteren viser hvordan Åndens nærvær og kraft i Jesu liv er et forbilde for det kristne livet. Har bibelhenvisninger.

Svært mange er usikre på hvordan man skal forholde seg til Ånden. Mange bærer dessuten på dype erfaringer av skuffelse og frustrasjon. Peter Halldorf skriver for alle som lever med en uforløst lengsel etter Ånden eller som har kjent seg krenket av en åndelighet som med tvilsomme metoder har trengt seg inn i deres rom. Han ønsker å gjenopplive troen på - og motet til på nytt å nærme seg - Den Hellige Ånd. Peter Halldorf er pastor, svensk forfatter og redaktør for tidsskriftet Pilgrim. Han bor og arbeider i den Ekumeniska Kommuniteten i Berka-Säby, der han er preses og leder det daglige gudstjenestelivet.

Forlag Luther

Tildelt litteraturpris Emmausprisen Oversettelse av skjønnlitteratur 2003

Mine viktigste bøker om tro, i tilfeldig rekkefølge.

• "Ånd og bokstav - den smale veien mellom fanatisme og forfall" av Peter Halldorf
  • "Du brennende kjærlighetsild - ni betraktninger om Den hellige ånd" av Peter Halldorf
  • "Et liv i fellesskap og Bibelens bønnebok" av Dietrich Bonhoeffer
  • "Hellige røtter" av Peter Halldorf
  • "Åndens folk - en disippelvandring gjennom Apostlenes gjerninger" av Peter Halldorf
  • "Kysse spor - daglig lesning fra den tidlige kristne kirken" av Peter Halldorf
  • "De apostoliske fedre" av Ernst Baasland
  • "Duften av de hellige" av Peter Halldorf
  • "Jomfrumark - en moderne pilegrimsferd mot sine røtter" av Peter Halldorf
  • "Natten er mitt lys" av Wilfrid Stinissen
  • "Mellom kors og halvmåne - kristne perspektiver på møtet med islam" av Jan Opsal
  • "Størst av alt er kjærligheten" av Wilfrid Stinissen