Du brennende kjærlighetsild

ni betraktninger om Den hellige ånd

av (forfatter) og Asle Dingstad (oversetter).

Luther 2012 Innbundet

Forfatteren tar for seg ni betraktninger om Den Hellige Ånd. Har bibelhenvisninger.

"I min bok Drikk dypt av Ånden ønsket jeg å gi en samlet fremstilling av Den Hellige Ånd som person, og om hvordan Ånden er nærværende i livet vårt og kommer til uttrykk gjennom de gaver han gir. I de følgende ni betraktninger vil jeg legge noen glør på den ilden som allerede brenner i hjertene våre, med en bønn om at det lys som aldri går ned, må opplyse vårt indre øye så vi kan se den usynlige virkeligheten." Peter Halldorf er pastor, svensk forfatter og redaktør for tidsskriftet Pilgrim. Han bor og arbeider i den Ekumeniska Kommuniteten i Berka-Säby, der han er preses og leder det daglige gudstjenestelivet.

Forlag Luther

• "Hellige røtter" av Peter Halldorf
  • "Jomfrumark - en moderne pilegrimsferd mot sine røtter" av Peter Halldorf
  • "Åndens folk - en disippelvandring gjennom Apostlenes gjerninger" av Peter Halldorf
  • "Kysse spor - daglig lesning fra den tidlige kristne kirken" av Peter Halldorf
  • "Ånd og bokstav - den smale veien mellom fanatisme og forfall" av Peter Halldorf
  • "Fotspor i glasstrappen - den svimlende klatringen i Babels tårn og veien tilbake til jorden" av Magnus Malm
  • "Hviskninger fra katakombene - skisser til en kristen motkultur" av Magnus Malm
  • "I lammets tegn - om den kristne kirkes vei inn i et nytt årtusen" av Magnus Malm
  • "Drikk dypt av Ånden - Den Hellige Ånds nærvær og gaver i den kristnes personlige liv" av Peter Halldorf
  • "21 kirkefedre - historien om hvordan kristendommen ble utformet" av Peter Halldorf
  • "Norsk kirkehistorie" av Bernt Torvild Oftestad
  • "De stumme bildene - om den livslange vandringen fra bilde til virkelighet" av Magnus Malm