Kontrakt med Gud

av (forfatter) og Halvor Kristiansen (oversetter).

Gyldendal 2011 Heftet

En mystisk millionær med viktige kontakter i den katolske kirken. Fader Anthony Fowler, CIA-mann med forbindelse til Vatikanets hemmelige politi. Andrea Otero, en ung, vakker og skruppelløs spansk journalist på jakt etter sitt livs scoop. En overløper med terroristkontakter i USA Alle er deltakere i en ørkenekspedisjon i Jordan. Målet er et skrin med en historisk og verdifull skatt. Dette er den andre romanen om Anthony Fowler.

En nazist og krigsforbryter. En katolsk Fader. En livslang leting etter en verdifull skatt.

Fader Athony Fowle er CIA-veteran og medlem av Vatikanets hemmelige politi, «den helllige alliansen». I all hemmelighet oppsøker han en krigsforbryter som nå lever under dekknavn. Mannen gjennomførte ytterst makabre eksperimenter med jødiske barn under krigen.
Fowler har et tilbud: Han vil ikke avsløre forbryterens skjulested ? hvis han til gjengjeld får med seg et talglys dekket av gull. Det er ikke gullet Fowler er ute etter, men det som ligger gjemt inne i lyset: en bit av et gammelt kart.
Kontrakt med Gud er en intens, underholdende, internasjonal spenningsroman om jakten på makt og på hemmeligheter fra en svunnen tid.
«Denne fantastiske romanen vil holde lyset til leselampen din tent til langt på natt.»Matthew Pearl, forfatter av Dante-klubben
«Denne boka har alt du kan forvente av en thriller, og mer til!»Mary Haring, amazon.com
Forfatterens hjemmesider
Om forfatteren på wikipedia