Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren legger vekt på tema som kontakt, omsorg, læring, gruppe-individ og observasjon i denne boken, som tar opp førskolelærerstudentens relasjon til barn som enkeltindivider, og barn i grupper. Målet er å stimulere til refleksjon, læring og utvikling av det å forholde seg til barn, oppdragelse og læring som profesjonell yrkesutøver. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hvilke kunnskaper, evner og metoder må en førskolelærer ha for å utvikle en god og profesjonell yrkesrolle? I Kontakt med barn blir mange av utfordringene førskolelærere møter i arbeidet med barn drøftet inngående. Tema som kontakt, omsorg, læring, gruppe - individ og observasjon er sentrale. Forfatteren presenterer ulike dilemmaer førskolelæreren står overfor i sitt arbeid med barn i gruppe. Hvilken betydning har rammene samfunnet setter for virksomheten i barnehagen, og hvordan kan førskolelæreren og den enkelte barnehagen gjennom planlegging, organisering og tilrettelegging benytte de ressursene som barnehagen råder over, på beste måte?
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788205347984
EAN 9788205347984
Språk Bokmål
Sider 225
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket11 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket