Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken handler om forutsetninger for språkutvikling, meningsdannelse og god kommunikasjon hos barn med medfødte nevrologiske skader, ulike syndromer og kognitive funksjonsnedsettelser. I første kapittel presenterer forfatteren det han ser som grunnleggende problemstillinger og dilemmaer i den faglige tilnærmingen til emnet, og utdyper videre i boken de temaene han presenterer her. Har stikkords- og referanseliste.
Omtale fra forlaget
Et overordnet mål med boka er å drøfte forutsetninger for meningsdannelse, god kommunikasjon og utvikling av språklighet hos barn med medfødte nevrologiske skader, ulike syndromer og kognitive funksjonsnedsettelser. Hva skal til for å fremme uvanlige barns utvikling innenfor vanlige sosiale og relasjonelle rammer? Hvis man forstår slike barns forutsetninger for kommunikasjon og mulighet for språklighet i lys av vanlige barns utviklingsforløp, hva betyr dette for den spesialpedagogiske tilnærmingen og metodikken? Boka går i dybden, og beskriver hvilken forståelse av kommunikasjon og språk som bør ligge til grunn for den spesialpedagogiske innsatsen overfor barn som i utgangspunktet framstår som kommunikasjonssvake.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2009
Format Heftet
ISBN13 9788215014586
EAN 9788215014586
Språk Bokmål
Sider 217
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verketmennesket må ses som et kommuniserende vesen. Det er ikke mulig for oss ikke å kommunisere