Kobra

av (forfatter), Eve-Marie Lund (oversetter) og Kim Nygård (oppleser).

Strawberry Publishing 2021 Lydfil

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Deon Meyer er spenningens ubestridte mester. På ny viser han sin briljans og finesse i denne sideslukeren av en thriller. To livvakter blir kaldblodig henrettet i et gjestehus på en sørafrikansk vingård. Men Paul Morris, mannen de var ment å beskytte, er forsvunnet. Det eneste sporet politietterforsker Benny Griessel har å gå etter, er de tomme pistolhylsene som alle er inngravert med et bilde av en kobra. I Cape Town forsøker den drevne lommetyven, Tyrone Kleinbooi, å ta i bruk alle sine evner for å betale for sin yngre søster Nadias skolegang. Han blir arrestert, men under forhøret blir sikkerhetsvaktene skutt og drept. I kaoset som oppstår stikker Tyrone av, men glemmer sin mobiltelefon. Igjen ligger også de tomme pistolhylsene. På hver og en av dem er det inngravert et bilde av en kobra. Samtidig oppdager Benny Griessel og hans kolleger nye ting: Paul Morris sitt pass er falskt. Den savnede mannen viser seg å være en eminent Cambridge-professor i matematikk. Hva vet han som både er så ettertraktet og så farlig? Og så blir Nadia Kleinbooi bortført ? Deon Meyer er spenningens ubestridte mester. På ny viser han sin briljans og finesse i denne sideslukeren av en thriller.

Forlag Strawberry Publishing

Utgivelsesår 2021

Format Lydfil

Serie Benny Griessel (4)

Genre Politi og detektiver Krim

Omtalt sted Sør-Afrika

Deon Meyers thrillere er for meg et gjentatt, men sporadisk bekjentskap. Men alltid et velkomment og kjært møte når jeg roter frem en bok av Deon i loppemarkedenes bokkasser. Også denne, Kobra, som er en forrykende spennende og velkomponert thriller. Jeg skal ikke legge ut om handlingen, bare si at du blir raskt catched! Kobra er en skikkelig Page Turner. Enkelte deler av historien bare sluker du, umulig å legge fra seg boka! Meget bra. Jeg gir en solid femmer på terningen, men full score, seks, er absolutt også helt greit:)

• "Ikaros" av Deon Meyer
  • "Cape Town" av Deon Meyer