Klar deg selv i naturen!

en hakkespettbok

av (forfatter), Andreas Kumano-Ensby (forfatter) og Silje Ensby (illustratør).

Spartacus 2017 Innbundet

Har du noen gang lurt på hva du ville gjort hvis du måtte klare deg helt selv? Hvis du strander på en øde øy eller familiens bil bryter sammen midt oppe på fjellet? Tenk om du går deg bort i skogen og ikke vet hvilken vei som fører hjem?

I denne boka lærer du masse om hvordan du kan holde deg varm, mett og frisk i kampen mot de norske naturkreftene. Her finner du knepene for å varsle om hjelp eller finne veien hjem når telefonen ikke virker lenger. Alle kan lære seg å finne spiselige planter, filtrere vann, knytte nyttige knuter eller tenne bål uten fyrstikker. Hvordan bygger man egentlig en god snøhule og hva gjør du om det kommer en bjørn?

Sannsynligvis blir aldri denne kunnskapen livsviktig for deg. Men det å kunne klare seg selv i naturen er både spennende og nyttig! Og det å leke at man er alene og langt fra hjelp, kan gjøre neste familieutflukt til en morsom utfordring, enten turen går langt opp på ellet eller til skogholtet rett bak huset.

Forlag Spartacus

Utgivelsesår 2017

• "Gullivers reiser" av Jonathan Swift
  • "Sjarmen med tarmen - om et av kroppens mest undervurderte organer" av Giulia Enders
  • "Den hemmelighetsfulle øya" av Jules Verne
  • "Vindens navn - kongedreperkrøniken: dag én" av Patrick Rothfuss
  • "Frankenstein, eller Den moderne Promethevs" av Mary Wollstonecraft Shelley
  • "Hunden fra Baskerville - en beretning om Sherlock Holmes" av Arthur Conan Doyle
  • "Uro - en reise i det moderne selvet" av Finn Skårderud
  • "Den fremmede" av Jacques Ferrandez