Kart over Canada

noveller

av (forfatter) og Hilde Stubhaug (oversetter).

Gyldendal 2019 Innbundet

Humor og mørke lever side om side i denne nye novellesamlingen fra en av Skandinavias ypperste forfattere.

Dorthe Nors skriver fortettede noveller som slår opp dørene til store rom. Samtidig er hun aldri redd for å la sin sans for humor slippe til.
I Kart over Canada treffer vi mennesker som møtes, men som likevel ikke når frem til hverandre. Vi møter dem i Norge, i Los Angeles og i København, men aldri helt hjemme.
En ektemann taper alle kamper, og det er ikke første gang han har kjørt ut i skogen. En kvinnelig forfatter losjerer i påfallende nærhet til sin tidligere elskers mor. En mann må konstatere at det har skjedd en slags dobbeltbooking, han skal ikke i seng med Anja, men være med i hennes tantes bursdagsfeiring.
Kart over Canada utforsker kjærlighet, vold, omsorg og ensomhet, og som alltid hos Dorthe Nors treffes vi av hennes humor akkurat når det er i ferd med å bli bekmørkt. Samlingen er full av originale motiver, samtidig som det er klassisk novellekunst på sitt aller beste.

ISBN13 9788205523814

EAN 9788205523814

• "Aldri, aldri, aldri" av Linn Strømsborg
  • "Lavterskeltilbud - roman" av Jens M. Johansson
  • "Kjærlighetens Antarktis" av Sara Stridsberg
  • "Voksne mennesker - roman" av Marie Aubert
  • "Fordi Venus passerte en alpefiol den dagen jeg blei født - roman" av Mona Høvring
  • "Et godt liv - roman" av Jens M. Johansson
  • "Vi var løgnere" av E. Lockhart