Jul i Skomakergata

av (forfatter), Jan Nordby (illustratør) og Anne-Kari Bervell (illustratør).

Orion 2003 Innbundet

Her kan leseren møte igjen både skomaker Jens Petrus Andersen og Tøfflus, fra TV-serien "Jul i Skomakergata". Med ett kapittel for hver dag i adventstiden, og med fargebilder fra TV-serien.

På hjørnet av Skomakergata bor den blide og omgjengelige skomaker Andersen, som vet råd for det meste og som får alle i godt humør. I boken møter du dem igjen, alle de hyggelige menneskene fra NRK.s juleklassiker fra 1979, med Henki Kolstad i spissen, i rollen som den joviale Jens Petrus Andersen. Kort ventetiden med ett kapittel for hver dag i adventstiden, mens du koser deg med gjensynet av mange glade fargebilder fra TV-serien! Jul i Skomakergata sendes på NRK desember 2003.

Forlag Orion

Utgivelsesår 2003

Her er en liste med bøker som handler om jul eller på en eller annen måte får meg i jul/vinterstemning. Noen leser jeg i hvert år, andre ikke:) Ha en fin førjulstid.

• "Bamsefar og andre viser fra barnetimen" av Thorbjørn Egner
  • "Tilbake til Hundremeterskogen - hvor Ole Brumm opplever flere eventyr med Kristoffer Robin og alle vennene sine" av David Benedictus
  • "Alle barns eventyr" av Feodor Rojankovsky
  • "Amalies jul - nisseungens julebok" av Gudny I. Hagen
  • "Lassi på eventyr" av Eric Knight
  • "To gode venner" av Tor Åge Bringsværd
  • "Jul i vårt hus - juletradisjoner fra advent til 20. dag jul" av Margareta Schildt
  • "Kaptein Sabeltann og Pinky på skattejakt i Kjuttaviga" av Terje Formoe
  • "Annerledes Emma og Per" av Gunilla Wolde