Tilbake til Hundremeterskogen

hvor Ole Brumm opplever flere eventyr med Kristoffer Robin og alle vennene sine

av (forfatter), Mark Burgess (illustratør), Elisabeth Bjørnson (gjendikter) og A.A. Milne (opprinnelig forfatter).

Gyldendal 2009 Innbundet

Boken er den autoriserte fortsettelsen av A.A. Milnes fortellinger om Ole Brumm. Kristoffer Robin kommer tilbake til Hundremeterskogen, og det blir en begivenhetsrik sommer for Ole Brumm og vennene hans.

Hvordan gikk det med Ole Brumm og vennene hans etter at Kristoffer Robin begynte på skolen. Nå kommer fortsettelsen! A.A. Milnes fortellinger om Brumm og vennene hans er elsket av generasjoner av barn og foreldre helt siden Ole Brumm og Huset på Bjørnehjørnet ble utgitt første gang i 1926 og 1928. Nå, mer enn 80 år senere kommer Tilbake til Hundremeterskogen som er den autoriserte fortsettelse av A.A. Milnes fortellinger om Ole Brumm, sjarmerende skrevet og nydelig illustrert fullstendig i Milnes og Shepards stil og ånd.Vi møter igjen alle vennene fra originalbøkene, men det er også en stor fornøyelse å bli kjent med en helt ny interessant og svært gjenkjennelig menneskelig personlighet som flytter inn i Skogen, nemlig Lille Lottie, som er en oterjente.Boka er blitt en vakker gavebok til familier med barn, og en hyggelig bok til høytlesning. De nye fortellingene om verdens beste bjørn har samme sjarm og livsklokskap som de klassiske vi alle kjenner.Alle som har vært glad i Ole Brumm og Huset på Bjørnehjørnet kan glede seg til mange nye kapitler i historien om vennene i Hundremeterskogen. Høytlesning fra ca 6 år.

Utgivelsesår 2009

ISBN13 9788205393363

EAN 9788205393363

Noen få dager etter at Kristoffer Robin hadde kommet tilbake, satt Brumm og Nøff sammen ved frokostbordet på den hyggelige tiden av dagen da du vet at det er mye som må gjøres, men ikke riktig ennå.

• "Jul i Skomakergata" av Bjørn Rønningen
  • "Fortellingen om Petter Kanin" av Beatrix Potter