Jeg kaller deg Pjotr

Gyldendal 2019 Innbundet

Intens beretning om begjær og besettelse

"Olga: I will do my best to make you feel good before I go wild in fletta and force you in to backroom to sit on dick till pussy blown you away. Best regards Helpdesk 24.
Pjotr: Oh no. Now hard dick til spott and spe for everyone. Yes. Sit on soon. Yes. See soon. P.
Pjotr: Ps! I like the way this is going."
Lone og Paul møtes på en fest. Han får henne til å le. De gir hverandre kallenavn. Olga og Pjotr. Det blir starten på en besettende lek der det ikke finnes noen løfter. Alt er fritt. Men hvem møtes egentlig? Og hva når leken griper inn i virkeligheten, og Lone vil mer enn Paul? Hvor langt er hun villig til å gå for å få noe som kanskje ikke finnes?
Jeg kaller deg Pjotr er en undersøkelse av besettelse og håp, av grensen mellom lek, forestillinger og virkelighet, mellom tiltrekning og frastøting. En intens fortelling om å gi seg ut for å være mer usårlig enn man egentlig er.
Sagt om boken:
«Hanne Ramsdal skriver med et rått og direkte språk om å være så forelska at det holder på å klikke. [...] Smertelig godt viser Ramsdal oss hvor langt man kan gå for å rettferdiggjøre sine egne valg i kjærlighetens navn, og hvor villig en kan bli til å unnskylde den man elsker.»Ida Vågsether, Stavanger Aftenblad

«Romanen er en sanselig, følsom og også pinefull fortelling der Ramsdal holder leseren fast - hele veien til bunnen. Det gjør boka til en favoritt i den norske bokhøsten.»
Maya Troberg Djuve, Dagbladet
«Forfatteren beskriver nådeløst hvor langt et menneske kan være villig til å gå når det har havnet på kroken, når det utvikler tolkningsfeber, isolerer seg fra venner som prøver å gi råd, blir livsudyktig, repetitiv, alltid på ventebenken, ukonsentrert, når det er blitt Amygdalas fange. Det er hektets onde dynamikk som brettes ut for leseren, på mesterlig vis.»Sissel Gran

ISBN13 9788205530188

EAN 9788205530188