Isdragen

av (forfatter), Luis Royo (illustratør) og Torstein Bugge Høverstad (oversetter).

Gyldendal 2019 Innbundet

Et klassisk og spennende eventyr fra fortellermester George R.R. Martin

Isdragen er en fengende fortelling om vilje og offermot for unge som gamle lesere. Skrevet av en av verdens mest populære forfattere akkurat nå; George R.R. Martin, forfatteren bak EN SANG OM IS OG ILD.
I en verden der vintre kan vare i årevis, har isdragen alltid vært et fryktet vesen kjent kun fra gamle legender - og ingen mann klarte å temme den. Da den fløy forbi, etterlot den seg et øde og frosset land. Men Adara var aldri redd, for hun var et vinterbarn født under den verste frosten i manns minne. Adara husket ikke første gang hun så isdragen. Den hadde alltid vært der, et stykke unna mens hun lekte alene i sneen. Da hun var fire, rørte hun ved den første gang, og som femåring red hun på dens kalde rygg for første gang. Så, i hennes syvende leveår, på en rolig sommerdag skulle hun og isdragen sammen redde familien og landsbyen fra krigerne i nord.

ISBN13 9788205521735

EAN 9788205521735

Genre Fantasy

Drager og en spesiell isdrage. Handler om ei jente og familien hennes. Vakre illustrasjoner! Dessverre en litt tynn bok med en tynn historie som leses raskt...

• "Vei - Bok 2" av Sara Bergmark Elfgren
  • "Fremmedsteds reisebyrå" av L.D. Lapinski